Categorie : Evenimente

Implicarea pacientului in sistemul de sanatate

..............................................................................................................................................................................................................

CE INSEAMNA “IMPLICAREA PACIENTULUI” PENTRU MEDICII SI PACIENTII DIN
INTREAGA UNIUNEA EUROPEANA?

 

 

Pe 21 mai Comisia Europeana a publicat rezultatele Eurobarometrului Calitativ cu privire la implicarea
pacientului in asistenta medicala. Realizat de TNS + Qual, la solicitarea Comisiei Europene, Directia
Generala pentru Sanatate si Consumatori, studiul coordonat de catre Comisia Europeana, Directia
Generala pentru Comunicare (DG COMM – departamentul de “Cercetare si Teoria si practica
discursului”) a fost lansat, pentru a obtine o imagine clara asupra a ceea ce pacientii si medicii cred despre
implicarea pacientului. Au fost intervievati pacientii si cadrele medicale din 15 state membre ale UE
pentru a examina opinii, provocari si oportunitati.

 

 

Constatari cheie ale raportului:
Termenul de “implicarea pacientului” nu este clar inteles de catre pacienti sau de medici, si de multe ori
inseamna lucruri diferite pentru diversi oameni. Multi pacienti descriu o relatie traditionala intre doctor si
pacient in care parerea medicului este considerata ca fiind incontestabila, iar pacientii se simt inconfortabil
cand trebuie sa ofere feedback.
Comunicarea este considerata foarte importanta, dar atat pacientii cat si medicii sunt de parere ca medicii
nu au timp suficient pentru a explica optiunile de tratament.
Principalele probleme in implicarea pacientului, mentionate de catre pacienti si medici, sunt acordarea de
mai mult timp de catre medici, si posibilitatea pacientilor de a nu fi de acord cu recomandarile medicilor.
Acest lucru ar avea, de asemenea si implicatii financiare.
Internetul este, in general, considerat a fi zona in care a existat o dezvoltare semnificativa, unde aproape
toti pacientii care au acum acces la mai multe informatii cu privire la simptome sau la asistenta medicala.
Acest lucru este vazut ca fiind pozitiv de catre pacienti, dar este privit ca ambivalent pentru unii medici.
Pacientii din tarile est-europene sunt se pare cei mai nemultumiti de nivelul lor actual de implicare in
domeniul sanatatii si doresc sa se implice mai mult. Cu toate acestea, acest raspuns nu este universal.
Bolnavii cronici tind sa aiba mai multa experienta in auto-monitorizare si de multe ori au o intelegere mai
concreta a notiunii de “implicarea pacientului”.


..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Informatii similare
..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Stiati ca?
.................................................................................
Adevărul despre produsele contrafăcute

 

Se înregistrează o explozie a bunurilor contrafăcute sau copiate şi vândute ilegal. Dar de ce nu ar trebui să cumpărăm falsuri? Există o mulţime de motive – poţi să ai de suferit, cei care fac afaceri legal pot avea de suferit sau poţi să susţii fără să vrei crima organizată şi terorismul. Vameşii de la graniţele UE descoperă cantităţi din ce în ce mai mari de produse contrafăcute, cum ar fi medicamente, alimente, apă îmbuteliată, echipamente electrice, jucării, CD-uri, DVD-uri, jocuri pentru calculator, îmbrăcăminte de firmă, poşete, bijuterii, ceasuri, produse cosmetice şi băuturi alcoolice.

Este dificil de determinat valoarea pierderilor provocate de bunurile contrafăcute şi piratate, însă după unele estimări s-ar ridica la 355 de milioane de euro anual. În 2006, vămile din UE au confiscat peste 128 de milioane de bunuri contrafăcute şi piratate din aproape întreaga gamă de produse existente pe piaţă. În afară de medicamentele confiscate, care au crescut cu 380% comparativ cu 2005, creşterea numărului de articole de uz personal reţinute constituie de asemenea un motiv de îngrijorare dacă ne gândim că printre acestea se numără produse precum creme, pastă de dinţi şi lame de ras. Una din cauzele acestei explozii în comerţul cu falsuri este posibilitatea producerii lor în prezent la scară industrială. Profiturile astfel obţinute cresc şi foarte multe organizaţii internaţionale ilegale sunt acum implicate în activităţi de contrafacere.


E periculos

Cele mai multe produse contrafăcute sunt fabricate de entităţi anonime care nu respectă cerinţele de sănătate, siguranţă şi calitate. Prin urmare, aceste bunuri contrafăcute au deseori o calitate inferioară şi uneori sunt chiar periculoase. Iată câteva exemple de produse contrafăcute periculoase:

• Plăcuţe de frână care pot duce la producerea unui accident dacă nu funcţionează.
• Vodcă la care s-a folosit antigel.
• Instrumente pentru chirurgie care pot afecta desfăşurarea operaţiilor medicale.
• Ţigări cu un nivel ridicat de gudron.
• Cremă de protecţie solară cu un nivel necorespunzător sau inexistent de protecţie împotriva razelor ultraviolete de tip A sau B.

Înainte să cumperi un produs, ar fi bine să te gândeşti la următoarele trei lucruri (cei trei P):

• Persoana – de la cine cumperi?
• Locul („place” în engleză) – comercianţii care fac afaceri legal nu vând pe stradă.
• Preţul – dacă preţul pare prea mic pentru un produs autentic, atunci probabil că este un fals.


De ce nu e bine să cumpărăm produse contrafăcute?

În afară de riscurile şi pericolele implicate, dacă ai cumpărat un produs contrafăcut şi constaţi că are defecte, va fi foarte dificil sau imposibil să fii desbăgubit. Costurile sunt enorme în toată lumea şi ele se referă la pierderea veniturilor cuvenite, afectarea companiilor care fac afaceri legal şi la consecinţele asupra ocupării forţei de muncă. S-a estimat că profiturile anuale din activităţile provenite din bunuri contrafăcute sunt echivalente cu sumele cheltuite pe turism la nivel mondial. Mai rău chiar, poţi să susţii fără să vrei crima organizată şi terorismul.

 

Sursa: “Agenda Europa”


.................................................................................
Scoala pentru o Romanie Verde
Cele mai citite articole
.................................................................................
  • No results available
.................................................................................
More in Evenimente (3 of 5 articles)


In fiecare an, pe 15 Martie, sarbatorim Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor ! Pe 15 Martie 1962, intr-un discurs in fata Congresului American, presedintele american J.F. Kennedy a enuntat patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a alege si dreptul de a fi ascultat. Ziua Mondiala a Consumatorilor a fost sarbatorita pentru prima data in 1983 de catre "Consumers International". Doi ani mai tarziu, Adunarea Generala a Natiunilor Unite a acceptat liniile directoare ale Natiunilor Unite in domeniul protectiei consumatorilor. Acestea formulau principalele drepturi ale consumatorilor cerute de catre organizatiile de consumatori. Aceasta data speciala, ne da ocazia in fiecare an sa promovam drepturile noastre fundamentale! Noi incercam sa promovam si sa aparam aceste drepturi ale consumatorilor, prin toata activitatea organizatiei noastre si, in ultimul timp, prin intermediul Revistei INFOCONS, singura revista independenta in domeniu. Revista, realizata in colaborare cu experti in domeniile de ...