Categorie : Evenimente

Implicarea pacientului in sistemul de sanatate

..............................................................................................................................................................................................................

CE INSEAMNA “IMPLICAREA PACIENTULUI” PENTRU MEDICII SI PACIENTII DIN
INTREAGA UNIUNEA EUROPEANA?

 

 

Pe 21 mai Comisia Europeana a publicat rezultatele Eurobarometrului Calitativ cu privire la implicarea
pacientului in asistenta medicala. Realizat de TNS + Qual, la solicitarea Comisiei Europene, Directia
Generala pentru Sanatate si Consumatori, studiul coordonat de catre Comisia Europeana, Directia
Generala pentru Comunicare (DG COMM – departamentul de “Cercetare si Teoria si practica
discursului”) a fost lansat, pentru a obtine o imagine clara asupra a ceea ce pacientii si medicii cred despre
implicarea pacientului. Au fost intervievati pacientii si cadrele medicale din 15 state membre ale UE
pentru a examina opinii, provocari si oportunitati.

 

 

Constatari cheie ale raportului:
Termenul de “implicarea pacientului” nu este clar inteles de catre pacienti sau de medici, si de multe ori
inseamna lucruri diferite pentru diversi oameni. Multi pacienti descriu o relatie traditionala intre doctor si
pacient in care parerea medicului este considerata ca fiind incontestabila, iar pacientii se simt inconfortabil
cand trebuie sa ofere feedback.
Comunicarea este considerata foarte importanta, dar atat pacientii cat si medicii sunt de parere ca medicii
nu au timp suficient pentru a explica optiunile de tratament.
Principalele probleme in implicarea pacientului, mentionate de catre pacienti si medici, sunt acordarea de
mai mult timp de catre medici, si posibilitatea pacientilor de a nu fi de acord cu recomandarile medicilor.
Acest lucru ar avea, de asemenea si implicatii financiare.
Internetul este, in general, considerat a fi zona in care a existat o dezvoltare semnificativa, unde aproape
toti pacientii care au acum acces la mai multe informatii cu privire la simptome sau la asistenta medicala.
Acest lucru este vazut ca fiind pozitiv de catre pacienti, dar este privit ca ambivalent pentru unii medici.
Pacientii din tarile est-europene sunt se pare cei mai nemultumiti de nivelul lor actual de implicare in
domeniul sanatatii si doresc sa se implice mai mult. Cu toate acestea, acest raspuns nu este universal.
Bolnavii cronici tind sa aiba mai multa experienta in auto-monitorizare si de multe ori au o intelegere mai
concreta a notiunii de “implicarea pacientului”.


..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Informatii similare
..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Stiati ca?
.................................................................................
Afecţiuni rare

 

Scleroză laterală amiotrofică, sindromul Möbius, miopatie cu corpi zebraţi… S-ar putea să nu fi auzit de niciuna dintre acestea, fiindcă sunt afecţiuni extrem de rare, dar şi foarte grave în cele mai multe cazuri.

 

Luate separat, fiecare dintre aceste maladii afectează un procent foarte redus al populaţiei – prin definiţie, mai puţin de cinci cazuri la 10.000 de indivizi – dar considerate împreună, aproximativ 30 de milioane de europeni suferă de câteva mii de boli rare diferite. Fiindcă există puţini pacienţi şi puţine cazuri medicale înregistrate în timp, nu se cunosc prea multe despre aceste boli în comparaţie cu afecţiunile mult mai des întâlnite. Investigarea, diagnosticarea şi tratarea lor sunt foarte dificile. Şi chiar dacă se pune un diagnostic
corect, tratamentele sunt deseori scumpe şi dificile.


Fiecare viaţă contează

Serviciile naţionale de sănătate şi institutele de cercetare se confruntă cu o dilemă: cum să aloce cel mai bine resursele limitate? Pentru bolile răspândite sau mai mult pentru cele neobişnuite? Un răspuns adecvat la această dilemă ar fi ca ţările să-şi reunească resursele la nivelul UE. Într-adevăr, Comisia Europeană şi cele 27 de state membre se ocupă împreună de bolile rare, de exemplu, prin utilizarea în comun a cunoştinţelor şi a expertizei disponibile. Scopul este acela de a preveni decesele premature, de a-i ajuta pe pacienţi să-şi păstreze calitatea vieţii şi a reduce numărul de cazuri.

 

Sursa: “Agenda Europa”


.................................................................................
Scoala pentru o Romanie Verde
Cele mai citite articole
.................................................................................
  • No results available
.................................................................................
More in Evenimente (3 of 5 articles)


In fiecare an, pe 15 Martie, sarbatorim Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor ! Pe 15 Martie 1962, intr-un discurs in fata Congresului American, presedintele american J.F. Kennedy a enuntat patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a alege si dreptul de a fi ascultat. Ziua Mondiala a Consumatorilor a fost sarbatorita pentru prima data in 1983 de catre "Consumers International". Doi ani mai tarziu, Adunarea Generala a Natiunilor Unite a acceptat liniile directoare ale Natiunilor Unite in domeniul protectiei consumatorilor. Acestea formulau principalele drepturi ale consumatorilor cerute de catre organizatiile de consumatori. Aceasta data speciala, ne da ocazia in fiecare an sa promovam drepturile noastre fundamentale! Noi incercam sa promovam si sa aparam aceste drepturi ale consumatorilor, prin toata activitatea organizatiei noastre si, in ultimul timp, prin intermediul Revistei INFOCONS, singura revista independenta in domeniu. Revista, realizata in colaborare cu experti in domeniile de ...