Categorie : Pentru profesori

Abordările predării şi învăţării

..............................................................................................................................................................................................................

Competenţa

  • Să înţeleagă şi să aplice cunoştinţele referitoare la protecţia consumatorului, folosind corect şi cu încredere drepturile sale, în vederea asigurării sănătăţii şi siguranţei proprii.

Timp

  • 3 unităţi a câte 50 minute

Grupul ţintă

  • 13-14 ani / clasa a VIII-a

Context curricular

  • Limba şi literatura română
  • Educaţie tehnologică
  • Educaţie civică

Mijloace de învăţământ

  • Flipchart, carduri , fişe de lucru, videoproiector, DVD, PC, ilustraţii, reviste, marker

Finalităţile învăţării

  • Deprinderi şi abilităţi practice:

– să utilizeze informaţiile în mod eficient

– să facă alegeri informate

– să conştientizeze şi să apere drepturile consumatorului

– să-şi exprime mulţumirile şi nemulţumirile

– să dezvolte strategii individuale de inoculare/vaccinare

  • Atitudini:

– aprecierea conflictelor de interese

– să manifeste responsabilitate în calitate de consumator

– aprecierea distincţiei dintre nevoi şi dorinţe

– preocupare pentru nevoile altora

– interes pentru inoculare/vaccinare

  • Cunoştinţe:

– să înţeleagă nevoia de igienă

– să înţeleagă impactul comportamentului consumatorului asupra mediului înconjurător şi a bunăstării individuale

– să cunoască drepturile şi responsabilităţile consumatorului

– să evalueze calitatea produselor şi serviciilor de sănătate

  • Punct de intrare în efort intelectual

Metoda ABC

Ce reprezintă pentru voi drepturile consumatorului?

Fiecare elev va primi câte o foaie de hârtie pe care sunt notate literele alfabetului pe verticală. Se solicită să completeze spaţiul liber din dreptul fiecărei litere cu cel puţin un termen, o expresie referitoare la drepturile consumatorului. Atenţie: cuvintele identificate vor avea ca iniţială fiecare literă a alfabetului.

  • Reflecţie şi interevaluare

Jocul supravieţuirii

Sunteţi pasagerul unui transatlantic care se află într-o situaţie de criză, derivă. Hotărâţi să faceţi parte din grupul celor 30 de pasageri ce au decis să se salveze naufragiind pe o insulă ce are în jur de 50 km. Aici veţi întâlni băştinaşi care au o formă de organizare socială şi un sistem de asigurare a serviciilor şi bunurilor de consum în curs de dezvoltare.

Călătoria şi viaţa voastră pe această insulă presupune următoarele etape:

• Fiecare elev va nota pe propria foaie de hârtie 10 principii generale care reglementează viaţa în comun dusă pe insulă, în condiţiile menţionate. (max 10 minute)

• Se formează grupuri de opinii alcătuite din 4-6 elevi care vor negocia aceste principii, alcătuind un decalog al comunităţii respective. (max 15 minute)

• Fiecare grup în urma acestor negocieri va avea sarcina de a alcătui un program de supravieţuire care să vizeze nevoile imediate şi modalităţile de satisfacere (max. 15 minute)

• Sarcina supravieţuitorilor este de a constitui pe insulă o instituţie care să se ocupe cu reglementarea drepturilor consumatorilor pe acea insulă, stabilind drepturile şi responsabilităţile acestora, elaborând un proiect legislativ alcătuit din 10 articole ce vizează consumul şi serviciile oferite pe insulă. Fiecare grup va elabora un astfel de proiect (max.20 minute)

• Se vor realiza prezentări în plen, toate proiectele fiind afişate pentru a putea fi vizualizate de întreg colectivul şi supuse dezbaterii.

  • Structurarea şi reelaborarea informaţiilor

Jocul priorităţilor

Fiecare elev primeşte o fişă cu 10 afirmaţii ce vizează impactul comportamentului consumatorului asupra mediului înconjurător şi a bunăstării individuale. Acestea pot fi notate pe o foaie A4 sau fiecare afirmaţie separat pe A5.

Sarcina constă în excluderea a 4 dintre afirmaţii, iar celelalte 6 vor fi ordonate în funcţie de importanţa lor pe poziţii de la 1(cea mai importantă) la 6. Timpul alocat acestui exerciţiu este de 20 de minute. Elevii sunt împărţiţi apoi în grupuri de câte 4-6 membri. Se prezintă individual şi se negociază punctajele obţinute. Ordinea stabilită individual va fi comparată cu cea a grupului, stabilind concordanţele şi diferenţele.

Afirmaţiile selectate şi ordonate vor fi prezentate şi motivate în plen, prin exemple din viaţa cotidiană.

  • Feed-back şi evaluare

Se solicită elevilor completarea unui chestionar de opinie


..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Informatii similare
..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Stiati ca?
.................................................................................
Cum să te protejezi de soare

 

Vrei să te bronzezi vara asta şi să arăţi bine pe plajă? Înainte de a te întinde la soare, trebuie să ştii că bronzul poate părea „sănătos”, dar câteodată este şi foarte periculos. Expunerea prelungită la soare poate duce la apariţia cancerului de piele.


Sugestii pentru a te proteja de soare

• Cremele protectoare te feresc într-o oarecare măsură de razele ultraviolete. Cu cât este mai mare factorul de protecţie al cremei, cu atât te protejează mai bine. Când alegi o cremă, caută una cu factorul 15 sau chiar mai mare, care să te protejeze în acelaşi timp şi de ultravioletele B, responsabile de arsurile pielii, şi de ultravioletele de tip A, care au cele mai grave efecte pe termen lung şi care pot duce la creşterea riscului de cancer al pielii. Indiferent ce se spune prin reclame, niciun produs cosmetic nu poate bloca total efectul periculos al razelor soarelui. În Uniunea Europeană, sunt în curs de aplicare schimbări ale modului în care se face prezentarea produselor pe etichetă, pentru a te ajuta să alegi produsele cele mai sigure.
• Bea multă apă.
• Stai la umbră între orele 11 şi 15, când soarele este cel mai puternic.
• Crema de protecţie este doar una dintre formele prin care te poţi apăra de soare, dar ar fi bine să porţi şi pălărie, haine sau ochelari care să te protejeze.
• Dacă ai pistrui sau aluniţe, dacă în familia ta au existat cazuri de cancer al pielii sau dacă te arzi uşor, atunci trebuie să ai şi mai multă grijă când te expui la soare.
• Nici solarele nu sunt mai sigure. În Irlanda, de exemplu, este interzis accesul la solare tinerilor sub 18 ani, din cauza riscului de melanom. Melanomul este cea mai periculoasă formă de cancer al pielii, având o incindenţă mai mare la adolescenţi decât la adulţi.

 

Ştiai că…:

• … arsurile grave ale pielii, apărute înainte de vârsta de 15 ani, pot dubla riscul cancerului de piele?
• … e mai bine să nu te iei după vedetele bronzate? Prea mult soare îţi afectează tenul, făcând să apară riduri, pungi sub ochi sau pete maronii care nu mai dispar niciodată.
• … radiaţiile UV străpung şi norii? Aşadar, e preferabil să te dai cu cremă de protecţie chiar şi în zilele noroase de vară.

 

Sursa: “Agenda Europa”


.................................................................................
Scoala pentru o Romanie Verde
Cele mai citite articole
.................................................................................
  • No results available
.................................................................................
More in Pentru profesori (5 of 6 articles)


Competenţa Să înţeleagă şi să aplice cunoştinţele referitoare la protecţia consumatorului, folosind corect şi cu încredere drepturile sale, în vederea asigurării sănătăţii şi siguranţei proprii. Timp 3 unităţi a câte 45 minute Grupul ţintă 10- 11 ani / clasa a IVa Context curricular Limba şi literatura română. Textul nonliterar: reclama. Educaţie tehnologică. Norme de protecţie a consumatorului (data fabricaţiei şi valabilitatea). Igiena alimentelor şi a alimentaţiei. Reguli pentru o alimentaţie sănătoasă. Reguli de păstrare a alimentelor. Educaţie civică. Raporturile noastre cu lucrurile şi fiinţele. Raporturile noastre cu ceilalţi oameni. Mijloace de învăţământ hârtie, cartoane colorate, plante uscate, materiale plastice refolosibile, fire şi materiale textile, decupaje din reviste, ambalaje, foarfece, lipici, acuarele, pensule, produse alimentare, fişe de lucru pe grupe Finalităţile Învăţării Aptitudini : - să formuleze corect reclamaţii - să-şi exprime mulţumirile şi nemulţumirile Atitudini: - să înţeleagă că oamenii au nevoi diferite, să respecte stiluri de viaţă alternative - ...