Categorie : Pentru profesori

Abordările predării şi învăţării

..............................................................................................................................................................................................................

Competenţa

  • Să înţeleagă şi să aplice cunoştinţele referitoare la protecţia consumatorului, folosind corect şi cu încredere drepturile sale, în vederea asigurării sănătăţii şi siguranţei proprii.

Timp

  • 3 unităţi a câte 50 minute

Grupul ţintă

  • 13-14 ani / clasa a VIII-a

Context curricular

  • Limba şi literatura română
  • Educaţie tehnologică
  • Educaţie civică

Mijloace de învăţământ

  • Flipchart, carduri , fişe de lucru, videoproiector, DVD, PC, ilustraţii, reviste, marker

Finalităţile învăţării

  • Deprinderi şi abilităţi practice:

– să utilizeze informaţiile în mod eficient

– să facă alegeri informate

– să conştientizeze şi să apere drepturile consumatorului

– să-şi exprime mulţumirile şi nemulţumirile

– să dezvolte strategii individuale de inoculare/vaccinare

  • Atitudini:

– aprecierea conflictelor de interese

– să manifeste responsabilitate în calitate de consumator

– aprecierea distincţiei dintre nevoi şi dorinţe

– preocupare pentru nevoile altora

– interes pentru inoculare/vaccinare

  • Cunoştinţe:

– să înţeleagă nevoia de igienă

– să înţeleagă impactul comportamentului consumatorului asupra mediului înconjurător şi a bunăstării individuale

– să cunoască drepturile şi responsabilităţile consumatorului

– să evalueze calitatea produselor şi serviciilor de sănătate

  • Punct de intrare în efort intelectual

Metoda ABC

Ce reprezintă pentru voi drepturile consumatorului?

Fiecare elev va primi câte o foaie de hârtie pe care sunt notate literele alfabetului pe verticală. Se solicită să completeze spaţiul liber din dreptul fiecărei litere cu cel puţin un termen, o expresie referitoare la drepturile consumatorului. Atenţie: cuvintele identificate vor avea ca iniţială fiecare literă a alfabetului.

  • Reflecţie şi interevaluare

Jocul supravieţuirii

Sunteţi pasagerul unui transatlantic care se află într-o situaţie de criză, derivă. Hotărâţi să faceţi parte din grupul celor 30 de pasageri ce au decis să se salveze naufragiind pe o insulă ce are în jur de 50 km. Aici veţi întâlni băştinaşi care au o formă de organizare socială şi un sistem de asigurare a serviciilor şi bunurilor de consum în curs de dezvoltare.

Călătoria şi viaţa voastră pe această insulă presupune următoarele etape:

• Fiecare elev va nota pe propria foaie de hârtie 10 principii generale care reglementează viaţa în comun dusă pe insulă, în condiţiile menţionate. (max 10 minute)

• Se formează grupuri de opinii alcătuite din 4-6 elevi care vor negocia aceste principii, alcătuind un decalog al comunităţii respective. (max 15 minute)

• Fiecare grup în urma acestor negocieri va avea sarcina de a alcătui un program de supravieţuire care să vizeze nevoile imediate şi modalităţile de satisfacere (max. 15 minute)

• Sarcina supravieţuitorilor este de a constitui pe insulă o instituţie care să se ocupe cu reglementarea drepturilor consumatorilor pe acea insulă, stabilind drepturile şi responsabilităţile acestora, elaborând un proiect legislativ alcătuit din 10 articole ce vizează consumul şi serviciile oferite pe insulă. Fiecare grup va elabora un astfel de proiect (max.20 minute)

• Se vor realiza prezentări în plen, toate proiectele fiind afişate pentru a putea fi vizualizate de întreg colectivul şi supuse dezbaterii.

  • Structurarea şi reelaborarea informaţiilor

Jocul priorităţilor

Fiecare elev primeşte o fişă cu 10 afirmaţii ce vizează impactul comportamentului consumatorului asupra mediului înconjurător şi a bunăstării individuale. Acestea pot fi notate pe o foaie A4 sau fiecare afirmaţie separat pe A5.

Sarcina constă în excluderea a 4 dintre afirmaţii, iar celelalte 6 vor fi ordonate în funcţie de importanţa lor pe poziţii de la 1(cea mai importantă) la 6. Timpul alocat acestui exerciţiu este de 20 de minute. Elevii sunt împărţiţi apoi în grupuri de câte 4-6 membri. Se prezintă individual şi se negociază punctajele obţinute. Ordinea stabilită individual va fi comparată cu cea a grupului, stabilind concordanţele şi diferenţele.

Afirmaţiile selectate şi ordonate vor fi prezentate şi motivate în plen, prin exemple din viaţa cotidiană.

  • Feed-back şi evaluare

Se solicită elevilor completarea unui chestionar de opinie


..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Informatii similare
..............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Stiati ca?
.................................................................................
Un păr frumos şi colorat – dar este sigur?

 

Ai părul natural blond, şaten sau roşcat? Sau te vopseşti, îţi faci şuviţe, foloseşti intensificatori de culoare? Dacă este aşa, citeşte mai întâi ce urmează, apoi decide. Un număr tot mai mare de tineri din Europa îşi schimbă culoarea naturală a părului, într-un curcubeu de culori, şuviţe şi intensificatori de culoare. Dar dacă vrei un nou look „trăznet”, poţi să te alegi cu mai mult decât ţi-ai dorit! Unele persoane sunt sensibile la chimicalele conţinute în vopseaua de păr. Simptomele pot varia de la o simplă iritaţie la o iritaţie severă a pielii, umflarea ochilor, a gâtului, a frunţii şi dificultăţi de respiraţie, care necesită internare într-un spital. Din această cauză, în 2006, UE a interzis 22 de substanţe utilizate la producerea vopselelor de păr şi desfăşoară în prezent mai multe cerectări cu privire la această problemă.


Eşti în siguranţă dacă faci testul de sensibilitate?

Instrucţiunile de pe ambalajul produsului recomandă efectuarea unui test de sensibilitate înainte de vopsirea părului, prin aplicarea unei cantităţi mici de vopsea pe piele. Dacă nu apare nicio iritaţie sau înroşire a pielii timp de 48 de ore, poţi să presupui că nu eşti sensibil la chemicalele conţinute de produs. Comitetul Ştiinţific pentru produsele de consum, un organism independent al UE, consideră că un test de sensibilitate nu este suficient pentru a garanta siguranţa folosirii
vopselei de păr. Există riscul apariţiei unei reacţii şi după efectuarea testului. Chiar testul de sensibilitate poate provoca o sensibilitate a pielii la substanţele din vopsea.

În Danemarca, 75% dintre tinere îşi vopsesc părul, iar vârsta medie la care încep să folosească produsele de colorat este de 16 ani. În Japonia, 85% dintre tinere îşi schimbă culoarea naturală a părului.

 

Sursa: “Agenda Europa”


.................................................................................
Scoala pentru o Romanie Verde
Cele mai citite articole
.................................................................................
  • No results available
.................................................................................
More in Pentru profesori (5 of 6 articles)


Competenţa Să înţeleagă şi să aplice cunoştinţele referitoare la protecţia consumatorului, folosind corect şi cu încredere drepturile sale, în vederea asigurării sănătăţii şi siguranţei proprii. Timp 3 unităţi a câte 45 minute Grupul ţintă 10- 11 ani / clasa a IVa Context curricular Limba şi literatura română. Textul nonliterar: reclama. Educaţie tehnologică. Norme de protecţie a consumatorului (data fabricaţiei şi valabilitatea). Igiena alimentelor şi a alimentaţiei. Reguli pentru o alimentaţie sănătoasă. Reguli de păstrare a alimentelor. Educaţie civică. Raporturile noastre cu lucrurile şi fiinţele. Raporturile noastre cu ceilalţi oameni. Mijloace de învăţământ hârtie, cartoane colorate, plante uscate, materiale plastice refolosibile, fire şi materiale textile, decupaje din reviste, ambalaje, foarfece, lipici, acuarele, pensule, produse alimentare, fişe de lucru pe grupe Finalităţile Învăţării Aptitudini : - să formuleze corect reclamaţii - să-şi exprime mulţumirile şi nemulţumirile Atitudini: - să înţeleagă că oamenii au nevoi diferite, să respecte stiluri de viaţă alternative - ...